§ 1 Słownik pojęć
Ilekroć w dalszej części Regulaminu użyto niżej wymienionych zwrotów, należy je rozumieć w podanym niżej znaczeniu, chyba że z kontekstu ich użycia wyraźnie wynika co innego:
- Formularz zgłoszeniowy – formularz elektroniczny dostępny na stronie internetowej RZEgali, tj. pod adresem internetowym: rzegala.pl, służący do dokonania zgłoszenia Uczestnika;
- RZEgala – wydarzenie Organizatora, odbywające się w dniu 27 listopada 2025 r. w Reduta Banku Polskiego, ul. Bielańska 10, 00-085 Warszawa;
- Jury – zespół osób oceniających Uczestników w drugim etapie Konkursu, składający się z dwóch przedstawicieli Organizatora oraz jednego Partnera finansującego nagrody dla danej Kategorii;
- Konkurs – konkurs w ramach RZEgala organizowany przez Organizatora, którego celem jest wyróżnienie Sklepów internetowych działających w Polsce;
- Kategoria – wyodrębniony przez Organizatora obszar ocen lub wyróżnień, w ramach którego prowadzony jest Konkurs i oceniane są Zgłoszenia;
- Organizator – ORANGE WEST Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie przy ul. Głębockiej 5/44, 03-287 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001070819 (NIP: 5242990859, REGON: 52703217600000), o kapitale zakładowym w wysokości 5000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych, 00/100);
- Uczestnik – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, wykonująca działalność gospodarczą, polegającą na prowadzeniu Sklepu internetowego;
- Użytkownik – osoba fizyczna oddająca głos w przewidzianym w ramach Konkursu głosowaniu publicznym, opisanym w § 4 Regulaminu;
- Partner – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, współpracująca z Organizatorem przy organizacji RZEgali, która deleguje siebie lub swojego przedstawiciela do Jury;
- Regulamin – niniejszy regulamin określający zasady, warunki oraz przebieg Konkursu;
- Sklep internetowy – usługa korzystająca z sieci Internet, która umożliwia konsumentom lub przedsiębiorcom zawieranie umów na odległość z innymi przedsiębiorcami lub konsumentami;
- Zgłoszenie – czynność polegająca na przystąpieniu przez Uczestnika do udziału w Konkursie za pośrednictwem Formularza zgłoszeniowego;
- Zwycięzca – Uczestnik, który w danej Kategorii uzyskał najwyższą liczbę punktów w ocenie Jury.
§ 2 Informacje ogólne
- Przedmiotem Konkursu jest wyłonienie Zwycięzców w 12 (słownie: dwunastu) Kategoriach spośród Uczestników, którzy dokonali prawidłowego zgłoszenia za
pośrednictwem Formularza zgłoszeniowego. - Celem Konkursu jest wyróżnienie Sklepów internetowych działających na rynku polskim w poszczególnych Kategoriach określonych przez Organizatora oraz promowanie dobrych praktyk w branży e-commerce.
- Udział w Konkursie jest nieodpłatny i dobrowolny.
- Przyrzekającym nagrodę w rozumieniu art. 919 i 921 Kodeksu cywilnego jest Organizator.
- Konkurs organizowany jest za pośrednictwem strony internetowej działającej pod adresem rzegala.pl, a jego rozstrzygnięcie odbędzie się podczas RZEgali.
- Terminy rozpoczęcia i zakończenia poszczególnych etapów Konkursu zostaną określone i podane do publicznej wiadomości przez Organizatora za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w ust. 5.
- Konkurs nie podlega przepisom ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych, w szczególności nie stanowi on gry losowej, zakładu wzajemnego, gry na automatach, ani gry w karty.
- Uczestnikiem Konkursu nie mogą być:
- Organizator oraz jego pracownicy;
- inne osoby, które brały udział przy organizacji Konkursu lub RZEgali;
- osoby najbliższe dla osób wymienionych w pkt. 1 i 2, tj. małżonkowie, wstępni, zstępni, rodzeństwo, powinowaci w tej samej linii lub stopniu, osoby pozostające w
stosunku przysposobienia, jak również osoby pozostające we wspólnym pożyciu; - w odniesieniu do podmiotu niebędącego osobą fizyczną – podmioty kontrolowane przez Organizatora lub osoby wskazane w pkt. 1-3, podmioty kontrolujące te osoby lub znajdujące się pod wspólną kontrolą z tymi osobami, gdzie „kontrola” oznacza możliwość wywierania decydującego wpływu pośrednio lub bezpośrednio,
samodzielnie lub wspólnie z osobami trzecimi nadany podmiot, w szczególności poprzez posiadanie udziałów, akcji lub innych tytułów uczestnictwa, poprzez prawo do powoływania członków organów lub w inny sposób na podstawie porozumień z innymi osobami.
- Dokonanie przez Uczestnika Zgłoszenia oznacza zapoznanie się i akceptację Regulaminu, a ponadto potwierdza, że Uczestnik zobowiązuje się do jego przestrzegania.
- Ogłoszenie ostatecznych Zwycięzców Konkursu we wszystkich Kategoriach nastąpi podczas uroczystej RZEgali. .
- O zakwalifikowaniu Zgłoszenia do etapu oceny Jury, Uczestnik zostanie poinformowany za pomocą danych kontaktowych wskazanych w treści Formularza zgłoszeniowego. W pozostałych przypadkach Organizator nie jest zobowiązany do samodzielnego informowania Uczestników o rezultatach Konkursu.
- Organizator może wykluczyć z udziału w Konkursie Uczestnika, który:
- nie dokonał prawidłowego Zgłoszenia;
- prowadzi działalność sprzeczną z obowiązującymi przepisami prawa, w tym w zakresie sprzedaży, ochrony konsumentów lub praw własności intelektualnej;
- nie spełnia warunków udziału określonych w Regulaminie, w tym nie prowadzi Sklepu internetowego;
- podejmuje samodzielnie lub za pośrednictwem osób działających w jego imieniu lub na jego polecenie działania mające na celu manipulowanie rozstrzygnięciem
Konkursu; - nie wyraził zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz utrwalanie i rozpowszechnianie wizerunku w zakresie wymaganym dla udziału w Konkursie,
w tym odebrania nagrody podczas RZEgali; - w dokonanym Zgłoszeniu opublikował treści, które naruszają obowiązujące przepisy prawa, w tym przepisy o ochronie: praw autorskich i praw pokrewnych, prawa do znaków towarowych, prawa do ochrony wizerunku, danych osobowych, ochronie konsumentów lub przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, a także, które posiadają treści: obraźliwe, wulgarne lub naruszające dobra osobiste osób trzecich, zniesławiające lub znieważające, zawierające mowę nienawiści, groźby lub pomówienia.
- Nad poprawnym przebiegiem Konkursu, weryfikacją zgodności zamieszczonych Zgłoszeń oraz prawidłowego wyłonienia osób nagrodzonych czuwa komisja konkursowa wyznaczona przez Organizatora.
- Organizator nie ponosi odpowiedzialności za czynniki techniczne leżące po stronie Uczestnika lub osób działających w jego imieniu, a niezależne od Organizatora, takie jak działanie urządzeń teleinformatycznych i sposób ich konfiguracji, jak również za funkcjonowanie sieci Internet w trakcie Konkursu oraz przy dokonywaniu Zgłoszenia i nie stanowi to podstawy do kierowania roszczeń reklamacyjnych w stosunku do Organizatora.
- Uczestnik przez udział w Konkursie wyraża zgodę na rozpowszechnienie jego imienia i nazwiska lub firmy, nazwy i adresu URL Sklepu internetowego, loga firmy lub Sklepu internetowego oraz treści nadesłanego Zgłoszenia na stronie internetowej RZEgali, dostępnej pod adresem internetowym: rzegala.pl oraz za pośrednictwem mediów społecznościowych Organizatora (np. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, X). W tym samym zakresie Uczestnik udziela Organizatorowi niewyłącznej, nieodpłatnej, zgody/licencji na korzystanie z jego imienia i nazwiska, firmy lub nazwy Sklepu internetowego oraz treści nadesłanego Zgłoszenia na okres 5 (słownie: pięciu) lat, na terenie całego świata (bez ograniczeń terytorialnych) w zakresie publicznego udostępniania, rozpowszechniania, publikowania i nadawania całości lub fragmentów nagrań w sieci Internet.
- Organizator zwróci się do każdego Uczestnika biorącego udział w etapie oceny Jury o wyrażenie zgody na utrwalenie wizerunku i przetwarzanie danych osobowych jego lub osób fizycznych działających w jego imieniu podczas RZEgali. Zgoda, o której mowa w zdaniu poprzednim zostanie udzielona na mocy odrębnego oświadczenia, składnego po wyłonieniu Zwycięzców, a przed rozpoczęciem RZEgali.
- Zgody, o których mowa w ust. 15 i 16, mają charakter dobrowolny, jednak ich nieudzielenie powoduje niemożność wzięcia udziału w Konkursie, w tym odebrania
nagrody podczas RZEgali. - Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania Konkursu w dowolnym momencie bez uzasadnienia.
§ 3 Zgłoszenie do Konkursu
- Zgłoszenia do Konkursu dokonywane są przez Uczestników za pośrednictwem Formularza zgłoszeniowego dostępnego na stronie internetowej rzegala.pl.
- Prawidłowe wypełnienie Formularza zgłoszeniowego, warunkujące wzięcie udziału w Konkursie wymaga:
- podania następujących danych:
- firma Uczestnika,
- adres URL Sklepu internetowego,
- uzasadnienie dlaczego Sklep internetowy powinien zostać Zwycięzcą Konkursu w danej Kategorii,
- określenie zakresu sprzedawanych produktów lub usług;
- adres poczty elektronicznej;
- załączenia loga firmy Uczestnika w formacie PNG bez tła;
- dokonania wyboru Kategorii spośród następujących:
- lider elastycznych płatności,
- mistrz doświadczeń Klientów,
- najbardziej wpływowa komunikacja,
- najlepsza reputacja w branży
- najlepiej policzony e-commerce,
- lider sprzedaży marketplace,
- najskuteczniejsza ekspansja zagraniczna,
- najlepsza analityka wzrostu,
- debiut roku w e-commerce,
- debiut roku na rynkach zagranicznych,
- lider inspiracji branżowych,
- dostępność cyfrowa w e-commerce.
- podania następujących danych:
- Uczestnik dokonuje Zgłoszenia poprzez wypełnienie wszystkich wymaganych pól Formularza zgłoszeniowego oraz kliknięcie dedykowanego przycisku zatwierdzającego przesłanie Formularza. Zgłoszenia przesyłane są automatycznie do Organizatora.
- Uczestnik może dokonać Zgłoszenia więcej niż jednego Sklepu internetowego do udziału w Konkursie oraz zgłosić jeden Sklep do udziału w maksymalnie dwóch Kategorii, przy czym każde takie Zgłoszenie wymaga odrębnego wypełnienia Formularza zgłoszeniowego.
- Po wykonaniu Zgłoszenia komisja konkursowa wyznaczona przez Organizatora dokonuje weryfikacji jego zgodności z wymaganiami określonymi w Regulaminie.
- Weryfikacja, o której mowa w ust. 3 obejmuje m.in. sprawdzenie poprawności danych podanych w Formularzu zgłoszeniowym oraz zgodności Zgłoszenia z definicją Sklepu internetowego i pozostałymi warunkami udziału w Konkursie.
- Zgłoszenia, które pozytywnie przejdą weryfikację, są kwalifikowane do udziału w głosowaniu publicznym.
- Decyzje komisji konkursowej w sprawie kwalifikacji Zgłoszeń są ostateczne i nie przysługują od nich odwołania.
§ 4 Głosowanie publiczne
- Głosowanie publiczne przeprowadzane jest za pośrednictwem strony internetowej rzegala.pl i umożliwia Użytkownikom oddanie głosu na zgłoszonych Uczestników i ich Sklepy internetowe.
- Każdy Użytkownik może oddać jeden głos na jeden Sklep internetowy w każdej Kategorii konkursowej.
- W ramach głosowania zbierane są wyłącznie adresy IP Użytkowników. Oddanie głosu nie wymaga założenia konta na stronie internetowej rzegala.pl.
- Pięć Sklepów internetowych z najwyższą liczbą głosów Użytkowników w każdej Kategorii kwalifikowanych jest do drugiego etapu Konkursu, tj. oceny Jury.
§ 5 Ocena Jury
- Jury dokonuje oceny Sklepów internetowych zakwalifikowanych do drugiego etapu Konkursu w ramach każdej Kategorii.
- Sklep internetowy, który uzyska najwyższą sumę punktów w danej Kategorii, zostaje wyłoniony jako Zwycięzca tej Kategorii.
- 2.1. Kategoria: Lider Elastycznych Płatności (Partner: PayPo)
- 1. Różnorodność metod płatności (1–3 pkt)
Ocena dostępnych opcji płatności dla klientów: karty, BLIK, przelewy, portfele cyfrowe, odroczone płatności itp.- 1 pkt – podstawowe metody płatności, np. tylko karta i przelew;
- 2 pkt – kilka metod płatności, w tym popularne alternatywy;
- 3 pkt – szeroki wachlarz elastycznych opcji płatności dostępnych dla różnych typów klientów.
- 2. Intuicyjność i wygoda procesu płatności (1–3 pkt)
Ocena, jak łatwo i szybko klient może dokonać płatności w sklepie.- 1 pkt – proces płatności skomplikowany lub niejasny;
- 2 pkt – płatność działa sprawnie, drobne elementy wymagają poprawy;
- 3 pkt – płatność szybka, intuicyjna i bezproblemowa na wszystkich urządzeniach.
- 3. Widoczność i komunikacja opcji płatności (1–3 pkt)
Ocena, czy klient od razu widzi dostępne metody płatności i może je łatwo wybrać.- 1 pkt – brak przejrzystości, klient musi szukać informacji o dostępnych metodach;
- 2 pkt – opcje płatności są widoczne, ale nie zawsze od razu czytelne;
- 3 pkt – wszystkie opcje płatności jasno przedstawione, klient szybko orientuje się w dostępnych możliwościach.
- 1. Różnorodność metod płatności (1–3 pkt)
- 2.2. Kategoria: Mistrz Doświadczeń Klientów (Partner: Orange West)
- 1. Satysfakcja i opinie klientów (1–3 pkt)
Ocena na podstawie publicznych recenzji, komentarzy w social media, ocen na marketplace’ach.- 1 pkt – ograniczone pozytywne opinie, mieszany odbiór klientów;
- 2 pkt – większość opinii pozytywna, widać satysfakcję klientów;
- 3 pkt – dominują bardzo pozytywne opinie, klienci aktywnie chwalą doświadczenia zakupowe.
- 2. Kompleksowość i spójność doświadczenia (1–3 pkt)
Ocena, czy klient ma spójne i przyjemne doświadczenie na wszystkich punktach styku: strona internetowa, social media, obsługa klienta, dostawa.- 1 pkt – doświadczenie niespójne, problemy w kilku obszarach;
- 2 pkt – doświadczenie w większości spójne, drobne niedociągnięcia;
- 3 pkt – doświadczenie w pełni spójne i przyjemne na każdym etapie kontaktu z marką.
- 3. Personalizacja i zaangażowanie (1–3 pkt)
Ocena, w jakim stopniu marka dostosowuje komunikację i ofertę do potrzeb klientów, tworzy interakcje i angażuje odbiorców.- 1 pkt – minimalna personalizacja lub brak interakcji;
- 2 pkt – widoczne próby personalizacji i zaangażowania;
- 3 pkt – wysoki poziom personalizacji i interakcji, klient czuje się zauważony i doceniony.
- 1. Satysfakcja i opinie klientów (1–3 pkt)
- 2.3. Kategoria: Najbardziej Wpływowa Komunikacja (Partner: GetResponse)
- 1. Skuteczność komunikacji (1–3 pkt)
Ocena, jak efektywnie marka docierała do swojej grupy docelowej.- 1 pkt – komunikacja poprawna, ale o ograniczonym zasięgu lub wpływie;
- 2 pkt – dobrze dopasowana do odbiorcy, widoczny efekt w zaangażowaniu lub sprzedaży;
- 3 pkt – wyjątkowo skuteczna, szeroko zauważalna kampania z mierzalnym wpływem na wizerunek lub wyniki marki.
- 2. Kreatywność i oryginalność przekazu (1–3 pkt)
Ocena innowacyjności form, pomysłów i języka komunikacji.- 1 pkt – standardowa, bez wyróżniających elementów;
- 2 pkt – interesująca koncepcja, wyróżniające elementy kreatywne;
- 3 pkt – unikalna, odważna i inspirująca komunikacja, która wyznacza trendy w branży.
- 3. Spójność i autentyczność marki (1–3 pkt)
Ocena, na ile komunikacja była zgodna z wartościami marki i budowała jej wiarygodność.- 1 pkt – niespójna lub mało wiarygodna komunikacja;
- 2 pkt – dobrze dopasowana do tożsamości marki, z drobnymi nieścisłościami;
- 3 pkt – w pełni spójna, autentyczna i konsekwentna komunikacja wzmacniająca relację z klientem.
- 1. Skuteczność komunikacji (1–3 pkt)
- 2.4. Kategoria: Najlepsza Reputacja w Branży (Partner: Zaufane.pl)
- 1. Reputacja w Google (1–5 pkt)
- Widoczność opinii po wpisaniu frazy: „nazwa domeny + opinie”
- Ocena wizytówki Google
- Posiadanie ocen w postaci „gwiazdek” w wynikach wyszukiwania
- 2. Ocena według Similarweb (1–5 pkt)
- Pozycja w rankingu krajowym (Country Rank) oraz branżowym (Industry Rank)
- Posiadanie zewnętrznego narzędzia opiniotwórczego (np. Trusted Shops, Zaufane.pl, Opineo)
- 3. Strona internetowa (1–5 pkt)
- Czy na stronie prezentowane są opinie o firmie?
- Czy widoczne są opinie produktowe?
- Czy firma posiada wyróżnienia, certyfikaty lub nagrody branżowe?
- Ile i jakie kanały social media prowadzi marka?
- 1. Reputacja w Google (1–5 pkt)
- 2.5. Kategoria: Najlepiej Policzony E-commerce (Partner: Tax4Ecommerce)
- 1. Przejrzystość oferty i doświadczenie zakupowe (1–3 pkt)
Ocena, jak klarownie marka komunikuje ceny, warunki zakupów, dostawy i zwrotów.- 1 pkt – oferta mało przejrzysta lub trudna w porównaniu;
- 2 pkt – dobrze zorganizowany sklep z klarowną komunikacją cen i warunków;
- 3 pkt – wzorcowa transparentność i intuicyjne doświadczenie zakupowe (np. proste koszyki, czytelne koszty, przejrzyste promocje).
- 2. Optymalizacja procesu sprzedaży (1–3 pkt)
Ocena, jak sprawnie i efektywnie przebiega proces zakupowy z perspektywy klienta.- 1 pkt – długi, skomplikowany proces zakupowy;
- 2 pkt – sprawna ścieżka zakupu z drobnymi niedociągnięciami;
- 3 pkt – maksymalnie uproszczony i zoptymalizowany proces sprzedaży (np. szybkie płatności, prosty checkout, natychmiastowa informacja o statusie zamówienia).
- 3. Spójność cen, promocji i komunikacji wartości (1–3 pkt)
Ocena, czy polityka cenowa i komunikacja marki są logiczne, konsekwentne i wiarygodne.- 1 pkt – chaotyczne lub niejasne promocje;
- 2 pkt – spójna komunikacja oferty i wartości dla klienta;
- 3 pkt – wyjątkowa konsekwencja — każda promocja, komunikat i element oferty odzwierciedla racjonalny, „policzony” model e-commerce (np. uczciwe rabaty, logiczne zestawienia produktowe, sensowne CTA
- 1. Przejrzystość oferty i doświadczenie zakupowe (1–3 pkt)
- 2.6. Kategoria: Lider Sprzedaży Marketplace (Partner: Orange West)
- 1. Obecność i zasięg oferty (1–3 pkt)
Ocena, na ilu marketplace’ach marka jest aktywna i jak szeroka jest dostępność jej produktów.- 1 pkt – obecność na jednym lub dwóch marketplace’ach, ograniczona liczba produktów;
- 2 pkt – aktywna obecność na kilku marketplace’ach, dobra liczba produktów;
- 3 pkt – szeroka obecność na wielu marketplace’ach, duża liczba produktów, wyraźna widoczność marki.
- 2. Opinie i satysfakcja klientów (1–3 pkt)
Ocena na podstawie publicznych opinii, ocen i recenzji klientów na marketplace’ach.- 1 pkt – przeciętne lub mieszane opinie, ograniczona liczba recenzji;
- 2 pkt – większość opinii pozytywna, marka dobrze postrzegana przez klientów;
- 3 pkt – bardzo pozytywne opinie, wysoki poziom satysfakcji klientów, duże zaangażowanie.
- 3. Jakość prezentacji i doświadczenie zakupowe (1–3 pkt)
Ocena wyglądu ofert, jakości opisów, zdjęć, przejrzystości cen i procesu zakupu.- 1 pkt – opisy i prezentacja ograniczone, nieintuicyjne dla klientów;
- 2 pkt – dobrze przygotowane oferty, przyjazne doświadczenie zakupowe;
- 3 pkt – wzorcowa prezentacja produktów, atrakcyjne opisy i zdjęcia, intuicyjne doświadczenie zakupowe.
- 1. Obecność i zasięg oferty (1–3 pkt)
- 2.7. Kategoria: Najskuteczniejsza Ekspansja Zagraniczna (Partner: Ebury)
- 1. Widoczność i obecność marki na rynkach zagranicznych (1–3 pkt)
Ocena zasięgu i rozpoznawalności marki poza Polską – na podstawie dostępnych kanałów (lokalne wersje stron, social media, marketplace’y, media branżowe).- 1 pkt – ograniczona obecność zagraniczna (np. tylko wersja językowa strony);
- 2 pkt – aktywna obecność na kilku rynkach z dopasowaną komunikacją;
- 3 pkt – silna, rozpoznawalna marka na wielu rynkach z wyraźnym wpływem w branży e-commerce.
- 2. Dopasowanie komunikacji i oferty do rynków lokalnych (1–3 pkt)
Ocena, jak dobrze marka uwzględnia różnice kulturowe, językowe i zakupowe w prezentacji swojej oferty.- 1 pkt – komunikacja uniwersalna, mało dostosowana do lokalnych odbiorców;
- 2 pkt – widoczne próby lokalizacji oferty i treści;
- 3 pkt – pełna lokalizacja – język, oferta, UX, komunikacja i obsługa klienta dopasowane do lokalnych rynków.
- 3. Dynamika rozwoju i wizerunek marki za granicą (1–3 pkt)
Ocena na podstawie obserwowalnych efektów: wzrostu obecności, opinii klientów, aktywności w mediach branżowych lub partnerstw międzynarodowych.- 1 pkt – umiarkowany wzrost, pojedyncze działania;
- 2 pkt – konsekwentny rozwój i pozytywne opinie na nowych rynkach;
- 3 pkt – imponujący wzrost rozpoznawalności i zaufania – marka postrzegana jako wiarygodny, globalny gracz.
- 1. Widoczność i obecność marki na rynkach zagranicznych (1–3 pkt)
- 2.8. Kategoria: Najlepsza Analityka Wzrostu (Partner: Sublime)
- 1. Wykorzystanie danych do bieżącej optymalizacji kampanii marketingowych (1–3 pkt)
Ocena opiera się na deklarowanym wykorzystaniu danych do bieżącej optymalizacji kampanii marketingowych:- 1 pkt – wykorzystanie podstawowych mechanizmów optymalizacji (np. zaimplementowane pixle, zliczanie konwersji lub wartości zakupów);
- 2 pkt – wykorzystanie średnio-zaawansowanych mechanizmów optymalizacji (np. Conversion API, wysyłanie statusów zamówień, optymalizacja pod marżę);
- 3 pkt – wykorzystanie zaawansowanych mechanizmów optymalizacji (np. wysyłanie Lifetime Value, atrybucja wielokanałowa)
- 2. Wykorzystanie danych w strategii marketingowej (1–3 pkt)
Ocena opiera się na deklarowanym wykorzystaniu danych do ustalenia i egzekucji strategii marketingowej.- 1 pkt – podstawowe wykorzystanie danych (np. ręczne łączenie wyników z paneli marketingowych, GA4 i systemu transakcyjnego, wyniki na poziomie kanałów);
- 2 pkt – średnio-zaawansowane wykorzystanie danych (np. narzędzie do atrybucji wielokanałowej, analiza wyników na poziomie kampanii);
- 3 pkt – zaawansowane wykorzystanie danych (np. narzędzie do atrybucji wielokanałowej, wyniki na poziomie pojedyńczej reklamy i kreacji, oparcie się stosunek LifetimeValue do Customer Acquisition Cost);
- 3. Wykorzystanie danych w dostosowaniu oferty produktowej (1–3 pkt)
Ocena opiera się na deklarowanym wykorzystaniu danych do optymalizacji oferty produktowej i dosprzedaży.- 1 pkt – podstawowe wykorzystanie danych (np. określenie top sellerów produktowych i kategorii produktowych);
- 2 pkt – średnio-zaawansowane wykorzystanie danych (np. prosta analityka koszyków zakupowych);
- 3 pkt – zaawansowane wykorzystanie danych (np. określanie produktów do up-sellu i cross-sellu produktowego
- 1. Wykorzystanie danych do bieżącej optymalizacji kampanii marketingowych (1–3 pkt)
- 2.9. Kategoria: Debiut Roku w E-commerce (Partner: Drukowalscy.pl)
- 1. Widoczność i rozpoznawalność debiutu (1–3 pkt)
Ocena, jak dobrze nowa marka lub nowy projekt wyróżnia się w branży i wśród klientów.- 1 pkt – niski poziom widoczności, ograniczona obecność w mediach lub social media;
- 2 pkt – marka zauważalna w kilku kanałach, widoczne działania promocyjne;
- 3 pkt – debiut przyciąga uwagę w wielu kanałach, budzi zainteresowanie mediów i klientów.
- 2. Kreatywność i oryginalność (1–3 pkt)
Ocena, na ile nowy projekt wyróżnia się pomysłem, komunikacją i ofertą w branży.- 1 pkt – standardowy, typowy debiut;
- 2 pkt – interesujący, z kilkoma wyróżniającymi elementami;
- 3 pkt – wyjątkowo kreatywny i innowacyjny, przyciągający uwagę w branży.
- 3. Potencjał wzrostu i odbiór klientów (1–3 pkt)
Ocena reakcji klientów i możliwości rozwoju marki, widocznych publicznie: np. opinie, zaangażowanie w social media, liczba pierwszych zamówień lub obserwatorów.- 1 pkt – niewielki odbiór lub ograniczone zainteresowanie;
- 2 pkt – pozytywne reakcje klientów i stabilny start;
- 3 pkt – silny start, duże zainteresowanie i pozytywny odbiór, wskazujący na potencjał szybkiego wzrostu.
- 1. Widoczność i rozpoznawalność debiutu (1–3 pkt)
- 2.10. Kategoria: Debiut Roku na Rynkach Zagranicznych (Partner: FedEx)
- 1. Widoczność i obecność na nowych rynkach (1–3 pkt)
Ocena, jak dobrze debiutująca marka jest widoczna na zagranicznych rynkach: strony w lokalnych językach, obecność na social media i marketplace’ach, wzmianki w mediach branżowych.- 1 pkt – minimalna obecność zagraniczna, ograniczona widoczność;
- 2 pkt – aktywna obecność na kilku rynkach, zauważalna w wybranych kanałach;
- 3 pkt – silny, widoczny debiut na wielu rynkach, wzbudzający zainteresowanie klientów i mediów.
- 2. Dopasowanie komunikacji i oferty do rynku lokalnego (1–3 pkt)
Ocena, jak marka uwzględnia różnice językowe, kulturowe i zakupowe w prezentacji produktów i komunikacji.- 1 pkt – oferta i komunikacja uniwersalna, słabo dopasowana;
- 2 pkt – widoczne próby lokalizacji oferty i treści;
- 3 pkt – pełna lokalizacja: język, oferta, UX, komunikacja i obsługa klienta dopasowane do lokalnych odbiorców
- 3. Reakcje klientów i odbiór debiutu (1–3 pkt)
Ocena na podstawie opinii klientów, zaangażowania w social media, recenzji i aktywności na rynkach zagranicznych- 1 pkt – ograniczony odbiór lub umiarkowane zainteresowanie;
- 2 pkt – pozytywne reakcje klientów, stabilne przyjęcie debiutu;
- 3 pkt – silny start, duże zainteresowanie i pozytywny odbiór, wskazujący na duży potencjał wzrostu na rynkach zagranicznych.
- 1. Widoczność i obecność na nowych rynkach (1–3 pkt)
- 2.11. Kategoria: Lider Inspiracji Branżowych (Partner: Orange West)
- 1. Widoczność i wpływ w branży (1–3 pkt)
Ocena obecności marki w mediach branżowych, konferencjach, raportach, publikacjach lub portalach tematycznych.- 1 pkt – ograniczona widoczność, sporadyczne wzmianki;
- 2 pkt – regularna obecność, marka postrzegana jako przykład dla innych;
- 3 pkt – szeroka rozpoznawalność, marka wyznacza trendy i inspiruje innych w branży.
- 2. Innowacyjność i przykłady do naśladowania (1–3 pkt)
Ocena, czy działania marki są oryginalne i mogą służyć jako wzór dla innych firm.- 1 pkt – standardowe działania, niewiele innowacyjnych elementów;
- 2 pkt – widoczne innowacje, marka inspiruje w wybranych obszarach;
- 3 pkt – wyraźnie innowacyjne projekty, będące przykładem dla całej branży.
- 3. Edukacja i dzielenie się wiedzą (1–3 pkt)
Ocena, jak marka dzieli się doświadczeniem, know-how i praktykami z innymi graczami: webinary, artykuły, raporty, case studies.- 1 pkt – minimalne lub brak działań edukacyjnych;
- 2 pkt – widoczne inicjatywy dzielenia się wiedzą;
- 3 pkt – regularne, wartościowe działania edukacyjne, marka aktywnie wspiera rozwój całej branży.
- 1. Widoczność i wpływ w branży (1–3 pkt)
- 2.12. Kategoria: Dostępność Cyfrowa E-commerce (Partner: WCAG Audyt)
- 1. Intuicyjność i łatwość nawigacji (1–3 pkt)
Ocena, jak proste i przyjazne dla użytkownika jest poruszanie się po stronie sklepu, aplikacji lub platformie.- 1 pkt – nawigacja chaotyczna, trudna do zrozumienia;
- 2 pkt – większość użytkowników może łatwo korzystać ze strony, drobne problemy w UX;
- 3 pkt – wyjątkowo intuicyjna i przejrzysta nawigacja, łatwa dla każdego użytkownika.
- 2. Dostosowanie do potrzeb różnych użytkowników (1–3 pkt)
Ocena, na ile platforma uwzględnia potrzeby osób z różnymi ograniczeniami: np. osoby niedowidzące, starsze, osoby korzystające z czytników ekranowych.- 1 pkt – brak lub minimalne udogodnienia;
- 2 pkt – widoczne elementy ułatwiające dostępność (np. powiększenie czcionki, kontrast, alternatywne teksty);
- 3 pkt – pełna dostępność cyfrowa zgodna z najlepszymi praktykami, łatwa obsługa dla wszystkich grup użytkowników.
- 3. Responsywność i działanie na różnych urządzeniach (1–3 pkt)
Ocena, jak dobrze strona/aplikacja działa na różnych urządzeniach i przeglądarkach.- 1 pkt – problemy z działaniem na telefonach, tabletach lub różnych przeglądarkach;
- 2 pkt – działanie poprawne na większości urządzeń, drobne niedociągnięcia;
- 3 pkt – pełna responsywność i bezproblemowe działanie na wszystkich popularnych urządzeniach i przeglądarkach.
- 1. Intuicyjność i łatwość nawigacji (1–3 pkt)
- 2.1. Kategoria: Lider Elastycznych Płatności (Partner: PayPo)
- Decyzje Jury są ostateczne i nie przysługują od nich odwołania.
- Uczestnik może zapoznać się ze szczegółami oceny przyznanej przez Jury swojemu Zgłoszeniu, kierując w tym zakresie wniosek na adres poczty elektronicznej Organizatora.
§ 6 Nagrody
- Fundatorem nagród w Konkursie jest Organizator.
- Nagrodami w Konkursie są personalizowane statuetki, które zostaną uroczyście wręczone Zwycięzcom poszczególnych Kategorii podczas RZEgali.
- Wartość zarówno każdej pojedynczej nagrody (statuetki), jak i wszystkich nagród przewidzianych w Konkursie nie przekracza kwoty 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące
złotych), w związku z czym nagrody te korzystają ze zwolnienia od obowiązku zapłaty podatku dochodowego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. - Zwycięzcom przysługuje również prawo do nieograniczonego w czasie posługiwania się informacją o zwycięstwie w Konkursie, w tym na stronie internetowej Sklepu internetowego oraz w ramach prowadzonych działań marketingowych.
- Uczestnikowi nie przysługują roszczenia o wypłatę równowartości nagrody w formie pieniężnej, jak również o zamianę przyznanej Nagrody na inną nagrodę/produkt/usługę.
- Uczestnikowi nie przysługują roszczenia z tytułu nieotrzymania nagrody w przypadku, gdy nagroda nie została mu przyznana.
- W przypadku nieodebrania nagrody podczas RZEgali prawo do nagrody wygasa, a Uczestnik nie będzie uprawniony do jej późniejszego odbioru ani do dochodzenia
jakichkolwiek roszczeń w tym zakresie.
§ 7 Ochrona danych osobowych
- Administratorem danych osobowych Uczestników jest Organizator.
- W związku z realizacją Konkursu Organizator przetwarza następujące dane osobowe Uczestników, będących osobami fizycznymi:
- imię i nazwisko;
- numer telefonu;
- adres poczty elektronicznej.
- Organizator przetwarza dane osobowe w postaci IP Użytkownika w sytuacji gdy umożliwia to zidentyfikowanie konkretnej osoby.
- Przetwarzanie danych osobowych, których zebranie i przechowywanie jest niezbędne dla organizacji i realizacji Konkursu odbywa się zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przesyłania takich danych oraz właściwych przepisów krajowych (dalej jako: Rozporządzenie).
- Podstawę prawną przetwarzania danych osobowych stanowi art. 6 ust. 1 lit. f RODO, tj. realizacja prawnie uzasadnionych interesów Organizatora, zaś interesy te wyrażają się w zapewnieniu możliwości wzięcia udziału w konkursie Uczestnikom oraz obowiązków wynikających z wyłonieniem Zwycięzców oraz przyznaniem nagrody.
- Dane osobowe są zabezpieczone zgodnie z obowiązującymi przepisami, a ich odbiorcami mogą być podmioty uprawnione do ujawnienia im danych na mocy przepisów prawa oraz podmioty przetwarzające dane osobowe w ramach świadczenia usług dla Organizatora.
- Nie przewiduje się przekazywania danych osobowych do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub instytucji międzynarodowych ani przetwarzania danych osobowych w celu innym niż cel, w którym dane osobowe zostały zebrane.
- Decyzje dotyczące danych osobowych Uczestników nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany.
- Dane osobowe Uczestników i Użytkowników będą przechowywane w celach archiwalnych lub zabezpieczenia ewentualnych roszczeń najpóźniej do dnia 31 grudnia 2031 r.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak skutkiem ich niepodania będzie brak możliwości wzięcia udziału w Konkursie (w przypadku Uczestników) lub wzięcia udziału w głosowaniu (w przypadku Użytkowników).
- Uczestnik ma prawo do:
- dostępu do danych osobowych,
- sprostowania danych osobowych,
- usunięcia danych osobowych lub ograniczenia ich przetwarzania,
- przenoszenia danych osobowych.
- Uczestnikowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§ 8 Reklamacje
- Uczestnikom przysługuje prawo do złożenia reklamacji w związku z organizacją Konkursu.
- W reklamacji należy wskazać przede wszystkim:
- dane składającego reklamację, w tym jego adres korespondencyjny lub adres poczty elektronicznej e-mail, na który udzielona zostanie odpowiedź na reklamację;
- zawrzeć twierdzenia dotyczących okoliczności faktycznych stanowiących podstawę reklamacji i przedstawić posiadane dowody na ich poparcie (o ile takowe Uczestnik posiada);
- wskazać, czego reklamujący się domaga w razie uznania reklamacji,
- w przypadku roszczeń pieniężnych – wskazać numer rachunku bankowego, na który ma zostać spełnione żądane świadczenie.
- Organizator udzieli odpowiedzi na reklamację w terminie 14 (słownie: czternastu) dni od daty jej otrzymania.
- Reklamację należy przesłać na adres e-mail: marlena@orangewest.pl.
- Wszelkie spory wynikłe z udziału w Konkursie będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Organizatora.
§ 9 Postanowienia końcowe
- Niniejszy Regulamin dostępny jest do wglądu na stronie internetowej rzegala.pl oraz drogą e-mailową po przesłaniu na adres elektroniczny Organizatora
marlena@orangewest.pl prośby o przesłanie Regulaminu. - W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie stosować należy przepisy prawa powszechnie obowiązującego w Rzeczpospolitej Polsce.
- Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu w dowolnym momencie.
- Zmiany Regulaminu zostaną ogłoszone na stronie internetowej rzegala.pl.
- Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem jego opublikowania.