Regulamin Konkursu w ramach wydarzenia pn. RZEgala

§ 1 Słownik pojęć

Ilekroć w dalszej części Regulaminu użyto niżej wymienionych zwrotów, należy je rozumieć w podanym niżej znaczeniu, chyba że z kontekstu ich użycia wyraźnie wynika co innego:

  1. Formularz zgłoszeniowy – formularz elektroniczny dostępny na stronie internetowej RZEgali, tj. pod adresem internetowym: rzegala.pl, służący do dokonania zgłoszenia Uczestnika;
  2. RZEgala – wydarzenie Organizatora, odbywające się w dniu 27 listopada 2025 r. w Reduta Banku Polskiego, ul. Bielańska 10, 00-085 Warszawa;
  3. Jury – zespół osób oceniających Uczestników w drugim etapie Konkursu, składający się z dwóch przedstawicieli Organizatora oraz jednego Partnera finansującego nagrody dla danej Kategorii;
  4. Konkurs – konkurs w ramach RZEgala organizowany przez Organizatora, którego celem jest wyróżnienie Sklepów internetowych działających w Polsce;
  5. Kategoria – wyodrębniony przez Organizatora obszar ocen lub wyróżnień, w ramach którego prowadzony jest Konkurs i oceniane są Zgłoszenia;
  6. Organizator – ORANGE WEST Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie przy ul. Głębockiej 5/44, 03-287 Warszawa, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001070819 (NIP: 5242990859, REGON: 52703217600000), o kapitale zakładowym w wysokości 5000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych, 00/100);
  7. Uczestnik – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, wykonująca działalność gospodarczą, polegającą na prowadzeniu Sklepu internetowego;
  8. Użytkownik – osoba fizyczna oddająca głos w przewidzianym w ramach Konkursu głosowaniu publicznym, opisanym w § 4 Regulaminu;
  9. Partner – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, współpracująca z Organizatorem przy organizacji RZEgali, która deleguje siebie lub swojego przedstawiciela do Jury;
  10. Regulamin – niniejszy regulamin określający zasady, warunki oraz przebieg Konkursu;
  11. Sklep internetowy – usługa korzystająca z sieci Internet, która umożliwia konsumentom lub przedsiębiorcom zawieranie umów na odległość z innymi przedsiębiorcami lub konsumentami;
  12. Zgłoszenie – czynność polegająca na przystąpieniu przez Uczestnika do udziału w Konkursie za pośrednictwem Formularza zgłoszeniowego;
  13. Zwycięzca – Uczestnik, który w danej Kategorii uzyskał najwyższą liczbę punktów w ocenie Jury.
§ 2 Informacje ogólne
  1. Przedmiotem Konkursu jest wyłonienie Zwycięzców w 12 (słownie: dwunastu) Kategoriach spośród Uczestników, którzy dokonali prawidłowego zgłoszenia za
    pośrednictwem Formularza zgłoszeniowego.
  2. Celem Konkursu jest wyróżnienie Sklepów internetowych działających na rynku polskim w poszczególnych Kategoriach określonych przez Organizatora oraz promowanie dobrych praktyk w branży e-commerce.
  3. Udział w Konkursie jest nieodpłatny i dobrowolny.
  4. Przyrzekającym nagrodę w rozumieniu art. 919 i 921 Kodeksu cywilnego jest Organizator.
  5. Konkurs organizowany jest za pośrednictwem strony internetowej działającej pod adresem rzegala.pl, a jego rozstrzygnięcie odbędzie się podczas RZEgali.
  6. Terminy rozpoczęcia i zakończenia poszczególnych etapów Konkursu zostaną określone i podane do publicznej wiadomości przez Organizatora za pośrednictwem strony internetowej, o której mowa w ust. 5.
  7. Konkurs nie podlega przepisom ustawy z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych, w szczególności nie stanowi on gry losowej, zakładu wzajemnego, gry na automatach, ani gry w karty.
  8. Uczestnikiem Konkursu nie mogą być:
    1. Organizator oraz jego pracownicy;
    2. inne osoby, które brały udział przy organizacji Konkursu lub RZEgali;
    3. osoby najbliższe dla osób wymienionych w pkt. 1 i 2, tj. małżonkowie, wstępni, zstępni, rodzeństwo, powinowaci w tej samej linii lub stopniu, osoby pozostające w
      stosunku przysposobienia, jak również osoby pozostające we wspólnym pożyciu;
    4. w odniesieniu do podmiotu niebędącego osobą fizyczną – podmioty kontrolowane przez Organizatora lub osoby wskazane w pkt. 1-3, podmioty kontrolujące te osoby lub znajdujące się pod wspólną kontrolą z tymi osobami, gdzie „kontrola” oznacza możliwość wywierania decydującego wpływu pośrednio lub bezpośrednio,
      samodzielnie lub wspólnie z osobami trzecimi nadany podmiot, w szczególności poprzez posiadanie udziałów, akcji lub innych tytułów uczestnictwa, poprzez prawo do powoływania członków organów lub w inny sposób na podstawie porozumień z innymi osobami.
  9. Dokonanie przez Uczestnika Zgłoszenia oznacza zapoznanie się i akceptację Regulaminu, a ponadto potwierdza, że Uczestnik zobowiązuje się do jego przestrzegania.
  10. Ogłoszenie ostatecznych Zwycięzców Konkursu we wszystkich Kategoriach nastąpi podczas uroczystej RZEgali. .
  11. O zakwalifikowaniu Zgłoszenia do etapu oceny Jury, Uczestnik zostanie poinformowany za pomocą danych kontaktowych wskazanych w treści Formularza zgłoszeniowego. W pozostałych przypadkach Organizator nie jest zobowiązany do samodzielnego informowania Uczestników o rezultatach Konkursu.
  12. Organizator może wykluczyć z udziału w Konkursie Uczestnika, który:
    1. nie dokonał prawidłowego Zgłoszenia;
    2. prowadzi działalność sprzeczną z obowiązującymi przepisami prawa, w tym w zakresie sprzedaży, ochrony konsumentów lub praw własności intelektualnej;
    3. nie spełnia warunków udziału określonych w Regulaminie, w tym nie prowadzi Sklepu internetowego;
    4. podejmuje samodzielnie lub za pośrednictwem osób działających w jego imieniu lub na jego polecenie działania mające na celu manipulowanie rozstrzygnięciem
      Konkursu;
    5. nie wyraził zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz utrwalanie i rozpowszechnianie wizerunku w zakresie wymaganym dla udziału w Konkursie,
      w tym odebrania nagrody podczas RZEgali;
    6. w dokonanym Zgłoszeniu opublikował treści, które naruszają obowiązujące przepisy prawa, w tym przepisy o ochronie: praw autorskich i praw pokrewnych, prawa do znaków towarowych, prawa do ochrony wizerunku, danych osobowych, ochronie konsumentów lub przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, a także, które posiadają treści: obraźliwe, wulgarne lub naruszające dobra osobiste osób trzecich, zniesławiające lub znieważające, zawierające mowę nienawiści, groźby lub pomówienia.
  13. Nad poprawnym przebiegiem Konkursu, weryfikacją zgodności zamieszczonych Zgłoszeń oraz prawidłowego wyłonienia osób nagrodzonych czuwa komisja konkursowa wyznaczona przez Organizatora.
  14. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za czynniki techniczne leżące po stronie Uczestnika lub osób działających w jego imieniu, a niezależne od Organizatora, takie jak działanie urządzeń teleinformatycznych i sposób ich konfiguracji, jak również za funkcjonowanie sieci Internet w trakcie Konkursu oraz przy dokonywaniu Zgłoszenia i nie stanowi to podstawy do kierowania roszczeń reklamacyjnych w stosunku do Organizatora.
  15. Uczestnik przez udział w Konkursie wyraża zgodę na rozpowszechnienie jego imienia i nazwiska lub firmy, nazwy i adresu URL Sklepu internetowego, loga firmy lub Sklepu internetowego oraz treści nadesłanego Zgłoszenia na stronie internetowej RZEgali, dostępnej pod adresem internetowym: rzegala.pl oraz za pośrednictwem mediów społecznościowych Organizatora (np. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok, X). W tym samym zakresie Uczestnik udziela Organizatorowi niewyłącznej, nieodpłatnej, zgody/licencji na korzystanie z jego imienia i nazwiska, firmy lub nazwy Sklepu internetowego oraz treści nadesłanego Zgłoszenia na okres 5 (słownie: pięciu) lat, na terenie całego świata (bez ograniczeń terytorialnych) w zakresie publicznego udostępniania, rozpowszechniania, publikowania i nadawania całości lub fragmentów nagrań w sieci Internet.
  16. Organizator zwróci się do każdego Uczestnika biorącego udział w etapie oceny Jury o wyrażenie zgody na utrwalenie wizerunku i przetwarzanie danych osobowych jego lub osób fizycznych działających w jego imieniu podczas RZEgali. Zgoda, o której mowa w zdaniu poprzednim zostanie udzielona na mocy odrębnego oświadczenia, składnego po wyłonieniu Zwycięzców, a przed rozpoczęciem RZEgali.
  17. Zgody, o których mowa w ust. 15 i 16, mają charakter dobrowolny, jednak ich nieudzielenie powoduje niemożność wzięcia udziału w Konkursie, w tym odebrania
    nagrody podczas RZEgali.
  18. Organizator zastrzega sobie prawo do odwołania Konkursu w dowolnym momencie bez uzasadnienia.
§ 3 Zgłoszenie do Konkursu
  1. Zgłoszenia do Konkursu dokonywane są przez Uczestników za pośrednictwem Formularza zgłoszeniowego dostępnego na stronie internetowej rzegala.pl.
  2. Prawidłowe wypełnienie Formularza zgłoszeniowego, warunkujące wzięcie udziału w Konkursie wymaga:
    1. podania następujących danych:
      1. firma Uczestnika,
      2. adres URL Sklepu internetowego,
      3. uzasadnienie dlaczego Sklep internetowy powinien zostać Zwycięzcą Konkursu w danej Kategorii,
      4. określenie zakresu sprzedawanych produktów lub usług;
      5. adres poczty elektronicznej;
    2. załączenia loga firmy Uczestnika w formacie PNG bez tła;
    3. dokonania wyboru Kategorii spośród następujących:
      1. lider elastycznych płatności,
      2. mistrz doświadczeń Klientów,
      3. najbardziej wpływowa komunikacja,
      4. najlepsza reputacja w branży
      5. najlepiej policzony e-commerce,
      6. lider sprzedaży marketplace,
      7. najskuteczniejsza ekspansja zagraniczna,
      8. najlepsza analityka wzrostu,
      9. debiut roku w e-commerce,
      10. debiut roku na rynkach zagranicznych,
      11. lider inspiracji branżowych,
      12. dostępność cyfrowa w e-commerce.
  3. Uczestnik dokonuje Zgłoszenia poprzez wypełnienie wszystkich wymaganych pól Formularza zgłoszeniowego oraz kliknięcie dedykowanego przycisku zatwierdzającego przesłanie Formularza. Zgłoszenia przesyłane są automatycznie do Organizatora.
  4. Uczestnik może dokonać Zgłoszenia więcej niż jednego Sklepu internetowego do udziału w Konkursie oraz zgłosić jeden Sklep do udziału w maksymalnie dwóch Kategorii, przy czym każde takie Zgłoszenie wymaga odrębnego wypełnienia Formularza zgłoszeniowego.
  5. Po wykonaniu Zgłoszenia komisja konkursowa wyznaczona przez Organizatora dokonuje weryfikacji jego zgodności z wymaganiami określonymi w Regulaminie.
  6. Weryfikacja, o której mowa w ust. 3 obejmuje m.in. sprawdzenie poprawności danych podanych w Formularzu zgłoszeniowym oraz zgodności Zgłoszenia z definicją Sklepu internetowego i pozostałymi warunkami udziału w Konkursie.
  7. Zgłoszenia, które pozytywnie przejdą weryfikację, są kwalifikowane do udziału w głosowaniu publicznym.
  8. Decyzje komisji konkursowej w sprawie kwalifikacji Zgłoszeń są ostateczne i nie przysługują od nich odwołania.
§ 4 Głosowanie publiczne
  1. Głosowanie publiczne przeprowadzane jest za pośrednictwem strony internetowej rzegala.pl i umożliwia Użytkownikom oddanie głosu na zgłoszonych Uczestników i ich Sklepy internetowe.
  2. Każdy Użytkownik może oddać jeden głos na jeden Sklep internetowy w każdej Kategorii konkursowej.
  3. W ramach głosowania zbierane są wyłącznie adresy IP Użytkowników. Oddanie głosu nie wymaga założenia konta na stronie internetowej rzegala.pl.
  4. Pięć Sklepów internetowych z najwyższą liczbą głosów Użytkowników w każdej Kategorii kwalifikowanych jest do drugiego etapu Konkursu, tj. oceny Jury.
§ 5 Ocena Jury
  1. Jury dokonuje oceny Sklepów internetowych zakwalifikowanych do drugiego etapu Konkursu w ramach każdej Kategorii.
  2. Sklep internetowy, który uzyska najwyższą sumę punktów w danej Kategorii, zostaje wyłoniony jako Zwycięzca tej Kategorii.
    1. 2.1. Kategoria: Lider Elastycznych Płatności (Partner: PayPo)
      1. 1. Różnorodność metod płatności (1–3 pkt)
        Ocena dostępnych opcji płatności dla klientów: karty, BLIK, przelewy, portfele cyfrowe, odroczone płatności itp.

        • 1 pkt – podstawowe metody płatności, np. tylko karta i przelew;
        • 2 pkt – kilka metod płatności, w tym popularne alternatywy;
        • 3 pkt – szeroki wachlarz elastycznych opcji płatności dostępnych dla różnych typów klientów.
      2. 2. Intuicyjność i wygoda procesu płatności (1–3 pkt)
        Ocena, jak łatwo i szybko klient może dokonać płatności w sklepie.

        • 1 pkt – proces płatności skomplikowany lub niejasny;
        • 2 pkt – płatność działa sprawnie, drobne elementy wymagają poprawy;
        • 3 pkt – płatność szybka, intuicyjna i bezproblemowa na wszystkich urządzeniach.
      3. 3. Widoczność i komunikacja opcji płatności (1–3 pkt)
        Ocena, czy klient od razu widzi dostępne metody płatności i może je łatwo wybrać.

        • 1 pkt – brak przejrzystości, klient musi szukać informacji o dostępnych metodach;
        • 2 pkt – opcje płatności są widoczne, ale nie zawsze od razu czytelne;
        • 3 pkt – wszystkie opcje płatności jasno przedstawione, klient szybko orientuje się w dostępnych możliwościach.
    2. 2.2. Kategoria: Mistrz Doświadczeń Klientów (Partner: Orange West)
      1. 1. Satysfakcja i opinie klientów (1–3 pkt)
        Ocena na podstawie publicznych recenzji, komentarzy w social media, ocen na marketplace’ach.

        • 1 pkt – ograniczone pozytywne opinie, mieszany odbiór klientów;
        • 2 pkt – większość opinii pozytywna, widać satysfakcję klientów;
        • 3 pkt – dominują bardzo pozytywne opinie, klienci aktywnie chwalą doświadczenia zakupowe.
      2. 2. Kompleksowość i spójność doświadczenia (1–3 pkt)
        Ocena, czy klient ma spójne i przyjemne doświadczenie na wszystkich punktach styku: strona internetowa, social media, obsługa klienta, dostawa.

        • 1 pkt – doświadczenie niespójne, problemy w kilku obszarach;
        • 2 pkt – doświadczenie w większości spójne, drobne niedociągnięcia;
        • 3 pkt – doświadczenie w pełni spójne i przyjemne na każdym etapie kontaktu z marką.
      3. 3. Personalizacja i zaangażowanie (1–3 pkt)
        Ocena, w jakim stopniu marka dostosowuje komunikację i ofertę do potrzeb klientów, tworzy interakcje i angażuje odbiorców.

        • 1 pkt – minimalna personalizacja lub brak interakcji;
        • 2 pkt – widoczne próby personalizacji i zaangażowania;
        • 3 pkt – wysoki poziom personalizacji i interakcji, klient czuje się zauważony i doceniony.
    3. 2.3. Kategoria: Najbardziej Wpływowa Komunikacja (Partner: GetResponse)
      1. 1. Skuteczność komunikacji (1–3 pkt)
        Ocena, jak efektywnie marka docierała do swojej grupy docelowej.

        • 1 pkt – komunikacja poprawna, ale o ograniczonym zasięgu lub wpływie;
        • 2 pkt – dobrze dopasowana do odbiorcy, widoczny efekt w zaangażowaniu lub sprzedaży;
        • 3 pkt – wyjątkowo skuteczna, szeroko zauważalna kampania z mierzalnym wpływem na wizerunek lub wyniki marki.
      2. 2. Kreatywność i oryginalność przekazu (1–3 pkt)
        Ocena innowacyjności form, pomysłów i języka komunikacji.

        • 1 pkt – standardowa, bez wyróżniających elementów;
        • 2 pkt – interesująca koncepcja, wyróżniające elementy kreatywne;
        • 3 pkt – unikalna, odważna i inspirująca komunikacja, która wyznacza trendy w branży.
      3. 3. Spójność i autentyczność marki (1–3 pkt)
        Ocena, na ile komunikacja była zgodna z wartościami marki i budowała jej wiarygodność.

        • 1 pkt – niespójna lub mało wiarygodna komunikacja;
        • 2 pkt – dobrze dopasowana do tożsamości marki, z drobnymi nieścisłościami;
        • 3 pkt – w pełni spójna, autentyczna i konsekwentna komunikacja wzmacniająca relację z klientem.
    4. 2.4. Kategoria: Najlepsza Reputacja w Branży (Partner: Zaufane.pl)
      1. 1. Reputacja w Google (1–5 pkt)
        • Widoczność opinii po wpisaniu frazy: „nazwa domeny + opinie”
        • Ocena wizytówki Google
        • Posiadanie ocen w postaci „gwiazdek” w wynikach wyszukiwania
      2. 2. Ocena według Similarweb (1–5 pkt)
        • Pozycja w rankingu krajowym (Country Rank) oraz branżowym (Industry Rank)
        • Posiadanie zewnętrznego narzędzia opiniotwórczego (np. Trusted Shops, Zaufane.pl, Opineo)
      3. 3. Strona internetowa (1–5 pkt)
        • Czy na stronie prezentowane są opinie o firmie?
        • Czy widoczne są opinie produktowe?
        • Czy firma posiada wyróżnienia, certyfikaty lub nagrody branżowe?
        • Ile i jakie kanały social media prowadzi marka?
    5. 2.5. Kategoria: Najlepiej Policzony E-commerce (Partner: Tax4Ecommerce)
      1. 1. Przejrzystość oferty i doświadczenie zakupowe (1–3 pkt)
        Ocena, jak klarownie marka komunikuje ceny, warunki zakupów, dostawy i zwrotów.

        • 1 pkt – oferta mało przejrzysta lub trudna w porównaniu;
        • 2 pkt – dobrze zorganizowany sklep z klarowną komunikacją cen i warunków;
        • 3 pkt – wzorcowa transparentność i intuicyjne doświadczenie zakupowe (np. proste koszyki, czytelne koszty, przejrzyste promocje).
      2. 2. Optymalizacja procesu sprzedaży (1–3 pkt)
        Ocena, jak sprawnie i efektywnie przebiega proces zakupowy z perspektywy klienta.

        • 1 pkt – długi, skomplikowany proces zakupowy;
        • 2 pkt – sprawna ścieżka zakupu z drobnymi niedociągnięciami;
        • 3 pkt – maksymalnie uproszczony i zoptymalizowany proces sprzedaży (np. szybkie płatności, prosty checkout, natychmiastowa informacja o statusie zamówienia).
      3. 3. Spójność cen, promocji i komunikacji wartości (1–3 pkt)
        Ocena, czy polityka cenowa i komunikacja marki są logiczne, konsekwentne i wiarygodne.

        • 1 pkt – chaotyczne lub niejasne promocje;
        • 2 pkt – spójna komunikacja oferty i wartości dla klienta;
        • 3 pkt – wyjątkowa konsekwencja — każda promocja, komunikat i element oferty odzwierciedla racjonalny, „policzony” model e-commerce (np. uczciwe rabaty, logiczne zestawienia produktowe, sensowne CTA
    6. 2.6. Kategoria: Lider Sprzedaży Marketplace (Partner: Orange West)
      1. 1. Obecność i zasięg oferty (1–3 pkt)
        Ocena, na ilu marketplace’ach marka jest aktywna i jak szeroka jest dostępność jej produktów.

        • 1 pkt – obecność na jednym lub dwóch marketplace’ach, ograniczona liczba produktów;
        • 2 pkt – aktywna obecność na kilku marketplace’ach, dobra liczba produktów;
        • 3 pkt – szeroka obecność na wielu marketplace’ach, duża liczba produktów, wyraźna widoczność marki.
      2. 2. Opinie i satysfakcja klientów (1–3 pkt)
        Ocena na podstawie publicznych opinii, ocen i recenzji klientów na marketplace’ach.

        • 1 pkt – przeciętne lub mieszane opinie, ograniczona liczba recenzji;
        • 2 pkt – większość opinii pozytywna, marka dobrze postrzegana przez klientów;
        • 3 pkt – bardzo pozytywne opinie, wysoki poziom satysfakcji klientów, duże zaangażowanie.
      3. 3. Jakość prezentacji i doświadczenie zakupowe (1–3 pkt)
        Ocena wyglądu ofert, jakości opisów, zdjęć, przejrzystości cen i procesu zakupu.

        • 1 pkt – opisy i prezentacja ograniczone, nieintuicyjne dla klientów;
        • 2 pkt – dobrze przygotowane oferty, przyjazne doświadczenie zakupowe;
        • 3 pkt – wzorcowa prezentacja produktów, atrakcyjne opisy i zdjęcia, intuicyjne doświadczenie zakupowe.
    7. 2.7. Kategoria: Najskuteczniejsza Ekspansja Zagraniczna (Partner: Ebury)
      1. 1. Widoczność i obecność marki na rynkach zagranicznych (1–3 pkt)
        Ocena zasięgu i rozpoznawalności marki poza Polską – na podstawie dostępnych kanałów (lokalne wersje stron, social media, marketplace’y, media branżowe).

        • 1 pkt – ograniczona obecność zagraniczna (np. tylko wersja językowa strony);
        • 2 pkt – aktywna obecność na kilku rynkach z dopasowaną komunikacją;
        • 3 pkt – silna, rozpoznawalna marka na wielu rynkach z wyraźnym wpływem w branży e-commerce.
      2. 2. Dopasowanie komunikacji i oferty do rynków lokalnych (1–3 pkt)
        Ocena, jak dobrze marka uwzględnia różnice kulturowe, językowe i zakupowe w prezentacji swojej oferty.

        • 1 pkt – komunikacja uniwersalna, mało dostosowana do lokalnych odbiorców;
        • 2 pkt – widoczne próby lokalizacji oferty i treści;
        • 3 pkt – pełna lokalizacja – język, oferta, UX, komunikacja i obsługa klienta dopasowane do lokalnych rynków.
      3. 3. Dynamika rozwoju i wizerunek marki za granicą (1–3 pkt)
        Ocena na podstawie obserwowalnych efektów: wzrostu obecności, opinii klientów, aktywności w mediach branżowych lub partnerstw międzynarodowych.

        • 1 pkt – umiarkowany wzrost, pojedyncze działania;
        • 2 pkt – konsekwentny rozwój i pozytywne opinie na nowych rynkach;
        • 3 pkt – imponujący wzrost rozpoznawalności i zaufania – marka postrzegana jako wiarygodny, globalny gracz.
    8. 2.8. Kategoria: Najlepsza Analityka Wzrostu (Partner: Sublime)
      1. 1. Wykorzystanie danych do bieżącej optymalizacji kampanii marketingowych (1–3 pkt)
        Ocena opiera się na deklarowanym wykorzystaniu danych do bieżącej optymalizacji kampanii marketingowych:

        • 1 pkt – wykorzystanie podstawowych mechanizmów optymalizacji (np. zaimplementowane pixle, zliczanie konwersji lub wartości zakupów);
        • 2 pkt – wykorzystanie średnio-zaawansowanych mechanizmów optymalizacji (np. Conversion API, wysyłanie statusów zamówień, optymalizacja pod marżę);
        • 3 pkt – wykorzystanie zaawansowanych mechanizmów optymalizacji (np. wysyłanie Lifetime Value, atrybucja wielokanałowa)
      2. 2. Wykorzystanie danych w strategii marketingowej (1–3 pkt)
        Ocena opiera się na deklarowanym wykorzystaniu danych do ustalenia i egzekucji strategii marketingowej.

        • 1 pkt – podstawowe wykorzystanie danych (np. ręczne łączenie wyników z paneli marketingowych, GA4 i systemu transakcyjnego, wyniki na poziomie kanałów);
        • 2 pkt – średnio-zaawansowane wykorzystanie danych (np. narzędzie do atrybucji wielokanałowej, analiza wyników na poziomie kampanii);
        • 3 pkt – zaawansowane wykorzystanie danych (np. narzędzie do atrybucji wielokanałowej, wyniki na poziomie pojedyńczej reklamy i kreacji, oparcie się stosunek LifetimeValue do Customer Acquisition Cost);
      3. 3. Wykorzystanie danych w dostosowaniu oferty produktowej (1–3 pkt)
        Ocena opiera się na deklarowanym wykorzystaniu danych do optymalizacji oferty produktowej i dosprzedaży.

        • 1 pkt – podstawowe wykorzystanie danych (np. określenie top sellerów produktowych i kategorii produktowych);
        • 2 pkt – średnio-zaawansowane wykorzystanie danych (np. prosta analityka koszyków zakupowych);
        • 3 pkt – zaawansowane wykorzystanie danych (np. określanie produktów do up-sellu i cross-sellu produktowego
    9. 2.9. Kategoria: Debiut Roku w E-commerce (Partner: Drukowalscy.pl)
      1. 1. Widoczność i rozpoznawalność debiutu (1–3 pkt)
        Ocena, jak dobrze nowa marka lub nowy projekt wyróżnia się w branży i wśród klientów.

        • 1 pkt – niski poziom widoczności, ograniczona obecność w mediach lub social media;
        • 2 pkt – marka zauważalna w kilku kanałach, widoczne działania promocyjne;
        • 3 pkt – debiut przyciąga uwagę w wielu kanałach, budzi zainteresowanie mediów i klientów.
      2. 2. Kreatywność i oryginalność (1–3 pkt)
        Ocena, na ile nowy projekt wyróżnia się pomysłem, komunikacją i ofertą w branży.

        • 1 pkt – standardowy, typowy debiut;
        • 2 pkt – interesujący, z kilkoma wyróżniającymi elementami;
        • 3 pkt – wyjątkowo kreatywny i innowacyjny, przyciągający uwagę w branży.
      3. 3. Potencjał wzrostu i odbiór klientów (1–3 pkt)
        Ocena reakcji klientów i możliwości rozwoju marki, widocznych publicznie: np. opinie, zaangażowanie w social media, liczba pierwszych zamówień lub obserwatorów.

        • 1 pkt – niewielki odbiór lub ograniczone zainteresowanie;
        • 2 pkt – pozytywne reakcje klientów i stabilny start;
        • 3 pkt – silny start, duże zainteresowanie i pozytywny odbiór, wskazujący na potencjał szybkiego wzrostu.
    10. 2.10. Kategoria: Debiut Roku na Rynkach Zagranicznych (Partner: FedEx)
      1. 1. Widoczność i obecność na nowych rynkach (1–3 pkt)
        Ocena, jak dobrze debiutująca marka jest widoczna na zagranicznych rynkach: strony w lokalnych językach, obecność na social media i marketplace’ach, wzmianki w mediach branżowych.

        • 1 pkt – minimalna obecność zagraniczna, ograniczona widoczność;
        • 2 pkt – aktywna obecność na kilku rynkach, zauważalna w wybranych kanałach;
        • 3 pkt – silny, widoczny debiut na wielu rynkach, wzbudzający zainteresowanie klientów i mediów.
      2. 2. Dopasowanie komunikacji i oferty do rynku lokalnego (1–3 pkt)
        Ocena, jak marka uwzględnia różnice językowe, kulturowe i zakupowe w prezentacji produktów i komunikacji.

        • 1 pkt – oferta i komunikacja uniwersalna, słabo dopasowana;
        • 2 pkt – widoczne próby lokalizacji oferty i treści;
        • 3 pkt – pełna lokalizacja: język, oferta, UX, komunikacja i obsługa klienta dopasowane do lokalnych odbiorców
      3. 3. Reakcje klientów i odbiór debiutu (1–3 pkt)
        Ocena na podstawie opinii klientów, zaangażowania w social media, recenzji i aktywności na rynkach zagranicznych

        • 1 pkt – ograniczony odbiór lub umiarkowane zainteresowanie;
        • 2 pkt – pozytywne reakcje klientów, stabilne przyjęcie debiutu;
        • 3 pkt – silny start, duże zainteresowanie i pozytywny odbiór, wskazujący na duży potencjał wzrostu na rynkach zagranicznych.
    11. 2.11. Kategoria: Lider Inspiracji Branżowych (Partner: Orange West)
      1. 1. Widoczność i wpływ w branży (1–3 pkt)
        Ocena obecności marki w mediach branżowych, konferencjach, raportach, publikacjach lub portalach tematycznych.

        • 1 pkt – ograniczona widoczność, sporadyczne wzmianki;
        • 2 pkt – regularna obecność, marka postrzegana jako przykład dla innych;
        • 3 pkt – szeroka rozpoznawalność, marka wyznacza trendy i inspiruje innych w branży.
      2. 2. Innowacyjność i przykłady do naśladowania (1–3 pkt)
        Ocena, czy działania marki są oryginalne i mogą służyć jako wzór dla innych firm.

        • 1 pkt – standardowe działania, niewiele innowacyjnych elementów;
        • 2 pkt – widoczne innowacje, marka inspiruje w wybranych obszarach;
        • 3 pkt – wyraźnie innowacyjne projekty, będące przykładem dla całej branży.
      3. 3. Edukacja i dzielenie się wiedzą (1–3 pkt)
        Ocena, jak marka dzieli się doświadczeniem, know-how i praktykami z innymi graczami: webinary, artykuły, raporty, case studies.

        • 1 pkt – minimalne lub brak działań edukacyjnych;
        • 2 pkt – widoczne inicjatywy dzielenia się wiedzą;
        • 3 pkt – regularne, wartościowe działania edukacyjne, marka aktywnie wspiera rozwój całej branży.
    12. 2.12. Kategoria: Dostępność Cyfrowa E-commerce (Partner: WCAG Audyt)
      1. 1. Intuicyjność i łatwość nawigacji (1–3 pkt)
        Ocena, jak proste i przyjazne dla użytkownika jest poruszanie się po stronie sklepu, aplikacji lub platformie.

        • 1 pkt – nawigacja chaotyczna, trudna do zrozumienia;
        • 2 pkt – większość użytkowników może łatwo korzystać ze strony, drobne problemy w UX;
        • 3 pkt – wyjątkowo intuicyjna i przejrzysta nawigacja, łatwa dla każdego użytkownika.
      2. 2. Dostosowanie do potrzeb różnych użytkowników (1–3 pkt)
        Ocena, na ile platforma uwzględnia potrzeby osób z różnymi ograniczeniami: np. osoby niedowidzące, starsze, osoby korzystające z czytników ekranowych.

        • 1 pkt – brak lub minimalne udogodnienia;
        • 2 pkt – widoczne elementy ułatwiające dostępność (np. powiększenie czcionki, kontrast, alternatywne teksty);
        • 3 pkt – pełna dostępność cyfrowa zgodna z najlepszymi praktykami, łatwa obsługa dla wszystkich grup użytkowników.
      3. 3. Responsywność i działanie na różnych urządzeniach (1–3 pkt)
        Ocena, jak dobrze strona/aplikacja działa na różnych urządzeniach i przeglądarkach.

        • 1 pkt – problemy z działaniem na telefonach, tabletach lub różnych przeglądarkach;
        • 2 pkt – działanie poprawne na większości urządzeń, drobne niedociągnięcia;
        • 3 pkt – pełna responsywność i bezproblemowe działanie na wszystkich popularnych urządzeniach i przeglądarkach.
  3. Decyzje Jury są ostateczne i nie przysługują od nich odwołania.
  4. Uczestnik może zapoznać się ze szczegółami oceny przyznanej przez Jury swojemu Zgłoszeniu, kierując w tym zakresie wniosek na adres poczty elektronicznej Organizatora.
§ 6 Nagrody
  1. Fundatorem nagród w Konkursie jest Organizator.
  2. Nagrodami w Konkursie są personalizowane statuetki, które zostaną uroczyście wręczone Zwycięzcom poszczególnych Kategorii podczas RZEgali.
  3. Wartość zarówno każdej pojedynczej nagrody (statuetki), jak i wszystkich nagród przewidzianych w Konkursie nie przekracza kwoty 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące
    złotych), w związku z czym nagrody te korzystają ze zwolnienia od obowiązku zapłaty podatku dochodowego zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
  4. Zwycięzcom przysługuje również prawo do nieograniczonego w czasie posługiwania się informacją o zwycięstwie w Konkursie, w tym na stronie internetowej Sklepu internetowego oraz w ramach prowadzonych działań marketingowych.
  5. Uczestnikowi nie przysługują roszczenia o wypłatę równowartości nagrody w formie pieniężnej, jak również o zamianę przyznanej Nagrody na inną nagrodę/produkt/usługę.
  6. Uczestnikowi nie przysługują roszczenia z tytułu nieotrzymania nagrody w przypadku, gdy nagroda nie została mu przyznana.
  7. W przypadku nieodebrania nagrody podczas RZEgali prawo do nagrody wygasa, a Uczestnik nie będzie uprawniony do jej późniejszego odbioru ani do dochodzenia
    jakichkolwiek roszczeń w tym zakresie.
§ 7 Ochrona danych osobowych
  1. Administratorem danych osobowych Uczestników jest Organizator.
  2. W związku z realizacją Konkursu Organizator przetwarza następujące dane osobowe Uczestników, będących osobami fizycznymi:
    1. imię i nazwisko;
    2. numer telefonu;
    3. adres poczty elektronicznej.
  3. Organizator przetwarza dane osobowe w postaci IP Użytkownika w sytuacji gdy umożliwia to zidentyfikowanie konkretnej osoby.
  4. Przetwarzanie danych osobowych, których zebranie i przechowywanie jest niezbędne dla organizacji i realizacji Konkursu odbywa się zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przesyłania takich danych oraz właściwych przepisów krajowych (dalej jako: Rozporządzenie).
  5. Podstawę prawną przetwarzania danych osobowych stanowi art. 6 ust. 1 lit. f RODO, tj. realizacja prawnie uzasadnionych interesów Organizatora, zaś interesy te wyrażają się w zapewnieniu możliwości wzięcia udziału w konkursie Uczestnikom oraz obowiązków wynikających z wyłonieniem Zwycięzców oraz przyznaniem nagrody.
  6. Dane osobowe są zabezpieczone zgodnie z obowiązującymi przepisami, a ich odbiorcami mogą być podmioty uprawnione do ujawnienia im danych na mocy przepisów prawa oraz podmioty przetwarzające dane osobowe w ramach świadczenia usług dla Organizatora.
  7. Nie przewiduje się przekazywania danych osobowych do państw spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub instytucji międzynarodowych ani przetwarzania danych osobowych w celu innym niż cel, w którym dane osobowe zostały zebrane.
  8. Decyzje dotyczące danych osobowych Uczestników nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany.
  9. Dane osobowe Uczestników i Użytkowników będą przechowywane w celach archiwalnych lub zabezpieczenia ewentualnych roszczeń najpóźniej do dnia 31 grudnia 2031 r.
  10. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak skutkiem ich niepodania będzie brak możliwości wzięcia udziału w Konkursie (w przypadku Uczestników) lub wzięcia udziału w głosowaniu (w przypadku Użytkowników).
  11. Uczestnik ma prawo do:
    1. dostępu do danych osobowych,
    2. sprostowania danych osobowych,
    3. usunięcia danych osobowych lub ograniczenia ich przetwarzania,
    4. przenoszenia danych osobowych.
  12. Uczestnikowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
§ 8 Reklamacje
  1. Uczestnikom przysługuje prawo do złożenia reklamacji w związku z organizacją Konkursu.
  2. W reklamacji należy wskazać przede wszystkim:
    1. dane składającego reklamację, w tym jego adres korespondencyjny lub adres poczty elektronicznej e-mail, na który udzielona zostanie odpowiedź na reklamację;
    2. zawrzeć twierdzenia dotyczących okoliczności faktycznych stanowiących podstawę reklamacji i przedstawić posiadane dowody na ich poparcie (o ile takowe Uczestnik posiada);
    3. wskazać, czego reklamujący się domaga w razie uznania reklamacji,
    4. w przypadku roszczeń pieniężnych – wskazać numer rachunku bankowego, na który ma zostać spełnione żądane świadczenie.
  3. Organizator udzieli odpowiedzi na reklamację w terminie 14 (słownie: czternastu) dni od daty jej otrzymania.
  4. Reklamację należy przesłać na adres e-mail: marlena@orangewest.pl.
  5. Wszelkie spory wynikłe z udziału w Konkursie będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Organizatora.
§ 9 Postanowienia końcowe
  1. Niniejszy Regulamin dostępny jest do wglądu na stronie internetowej rzegala.pl oraz drogą e-mailową po przesłaniu na adres elektroniczny Organizatora
    marlena@orangewest.pl prośby o przesłanie Regulaminu.
  2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie stosować należy przepisy prawa powszechnie obowiązującego w Rzeczpospolitej Polsce.
  3. Organizator zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu w dowolnym momencie.
  4. Zmiany Regulaminu zostaną ogłoszone na stronie internetowej rzegala.pl.
  5. Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem jego opublikowania.